Friday, August 22, 2008

Jangan Sampai...

"Lesung dan alu berantakan, akhirnya..ayam yang makan kekenyangan"

Hm.... Apa jadi dgn mehsia skg ni.. kehjaan melayu juga, pembngkng melayu juga tapi masing2 tikam menikam antara satu sama lain. So what? macammana negara lain nak respek kalau rakyat sendiri sudah hilang kepercayaan (bingung dok fikir sapa yang betul, walaupun ana sebenarnya lebih bingung memikirkan bilalah seru ana datang buat assignment ana yang melambak x buat-buat lagi tuh!! hehe) terhadap kepimpinan pihak atasan?

Tapi bila parti2 di Universiti berantakan, buat demonstrasi itu dan ini, sibuk pula nak perbetulkan keadaan. Terapkan nilai murni untuk membentuk modal insan minda kelas pertama konon. Konon? ye ke? ke? bukan ke? Adoi La.... fenin2... Macammana depa (termasuk ana juga la walaupun kekadang ana lupa ana masih berstatus pelajar rupanya, ekekeke) nak respek, nak ikut, nak buat, nak praktikkan nasihat pihak atasan kalau institusi depa sendiri pincang, tempang dan goncang!!

Tidak perlu pergi jauh la... cuba tengok dalam kepimpinan keluarga itu sendiri. Kalau ayah antum merokok, antum rasa berkemungkinan tidak antum tidak merokok? Ana rasa... 90% antum akan merokok juga bila sampai masanya.

Jadi, analoginya mudah. Takkan perkara simple macam tu pun x faham..

Seperti yang ana kata, jangan sampai "lesung dan alu berentakan, "ayam" yang dok memerhati makan kekenyangan"

No comments: