Friday, August 22, 2008

Setelah Sekian lama


Akhirnya ana berkesempatan juga untuk membuat/mencipta sebuah lagi laman sesawang sebagai wadah untuk kita berkongsi cerita. Walaupun sebenarnya pada masa dan ketika ini, ana teramat sibuk dengan assignment yang menimbun. Sampaikan ana dapat rasa yang otak ana sudah "stuck" dan perlu di"format". Hehe..

Antara assignment yang telah men"jam"kan otak ana ialah assignment prof Ishak. Sekarang, baru ana sedar betapa susah menjadi guru. Sedangkan aana yang hanya belajar teori menjadi guru ini "pening-pening lalat", inikan pula para guru yang sudah bertahun mengaplikasi teori-teori mengajar dan berdepan pula dengan para pelajar yang berminda "glokal"( global+nakal).

Adoi la....

Kalau tahun 2008 ini perangai para pelajar terutama pelajar bandar sudah begini, tahun 2010 nanti, bagaimana agaknya?? Berjayakah Islam Hadhari (had hari) yang diperkenalkan oleh YAB Abdullah itu mengekang keruntuhan akhlak para pelajar?

Ya Allah....tabahkan lah hatiku dan juga hati para guru di luar sana. Tetapkanlah iman kami. Tetapkanlah pendirian kami. Amin...


No comments: