Tuesday, July 28, 2009

Nur Kasih dan aku

Salam...erm.. walaupun aku bz tahap sidratul muntaha skg ni, tapi oleh sebab desakan diri aku sendiri (haha), maka aku pun menulis di sini...

Semua orang tahu cerita nur kasih yg disiarkan di TV 3, setiap hari jumaat ni, aku pasti tentang itu sebab cerita yang berunsur islamik ini sangat "hot" sekarang. Aku, walaupun suka cerita ni, tapi percaya atau x kalau aku katakan aku hanya pernah menonton beberapa episod cerita ini... 2 episod di rumah dan apabila balik ke sini, aku suda tidak dapat mengkuti drama yg best ni.. =( sebab aku malas bersesak-sesak di bilik tayangan sambil mendengar ulasan para penonton yang ramai ketika iklan.. huuh..

Tapi... heheh...thanks to peminat nur kasih yang telah memuat naik drama ini episod by episod di youtube...itu pun bukan aku yang download...sebab hotspot block the URL ma... alahai...kawan aku yang tolong download, sebab dia tahu cara masuk dan download video dari youtube guna KAMPUShotspot aku ni juga... macammana caranya, aku tak tau la...tapi apa yang pasti, secara haram la.. hahaha... ada juga kawan kepada kawan dia ajar aku tempoh hari, dan aku da pernah try, tapi sebab mungkin Allah tak nak aku buat jahat lagi, jadi, laptop aku pun pura-pura lembab (kononnya, padahal memang lembab macam siput sesat pun laptop aku ni, da tahap kronik...alahai..) dan tidak dapat la aku men"dajal" download apa dari youtube... hurm...

Sepanjang minggu ni juga, aku berada dalam ke"confuse"an yang teramat. Ok. Cuba kau baca dengan teliti situasi ini. Ini masalah kawan kepada kawan kepada kawan kepada kawan aku la...Ada insan A, B, C... B kata dia pernah "kapel" dengan A, tapi bila C tanya A, A kata, dia tak pernah? kapel dengan B. C pun confuse... tapi, C kata, dia tak kisah kalau pun, A pernah kapel dengan B... itu sejarah... semua orang ada sejarah. Dan hakikat sejarah, tidak dapat diubah lagi, walaupun kita meraung, menangis air mata darah sambil hentak-hentak kaki mahu sejarah berubah. Tapi, soalnya di sini, kenapa perlu ada dua cerita untuk sejarah yang sama? Adakah B salah faham? atau A yang erm... bahasa yang lebih sopan ialah...."terlebih baik sehingga A salah faham? atau apa? Jadi, kalau kes B merupakan salah faham, adakah kes A dengan C juga merupakan salah faham? Tak cukup complicated lagi ke tu? huuh.. otak aku yang pandai ni pun boleh jam. Apatah lagi berfikir dengan keadaan batuk yang melelahkan ini. Alahai... wahai batuk ku... pergilah kau dari hidupku... aku sudah penat membawa engkau ke sana dan ke sini... huuh...( batuk lagi)

Ni lirik lagu nur kasih yang aku culik dari blog orang.. haha.. sorry lupa ambil link. Apapun...layan....

Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan

Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan

Nur kasih
Nur kasih

Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran

Nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Ooo kasih
Nur kasih
Oh nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur nur ya nur kasih
Nur ya nur kasih
Nur nur kasih
Nur kasih

No comments: