Sunday, January 11, 2009

Engkaulah Israel!

Ya engkaulah israel

Tidak perlu engkau mencanangkan namamu di seluruh dunia, kami tahu akan kekejamanmu, kami tahu akan susur galur bangsamu, kami tahu akan kesudahan ceritamu. Kenapa? kerana kau israel. Riwayat bangsamu ditulis jelas dalam al Quran. Dan inilah nasibmu yang diceritakan dalam surah al-Araf yang bermaksud:

"Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu memberitahu: Bahawa sesungguhnya Ia akan menghantarkan kepada kaum Yahudi itu, (terus menerus) hingga hari kiamat, kaum-kaum yang akan menimpakan mereka dengan azab sengsara yang seburuk-buruknya (disebabkan kejahatan dan kekufuran mereka). Sesungguhnya Tuhanmu amat cepat azab seksa-Nya, dan sesungguhnya Dia juga Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani."

Engkau, kami kenali sebagai bangsa yang dilaknat. Berbanggakah engkau?. Mungkin juga ya. Sebab engkau berseteru dengan Allah, tuhan semesta Alam. Hebat! memang hebat!! Namun, dengan keangkuhanmu itu, mungkin juga kau terlupa sejarah hitam mu? Maka, marilah ana khabarkan kepadamu dan kepada dunia perihal malangnya nasibmu sebelum ini.

Ingat lagikah engkau pada tahun 203 sebelum Masihi? Bangsamu dijajah oleh raja-raja Syria? Malah, raja bangsamu Yahuza ditahan?. Orang-orang lelaki bangsamu dijadikan hamba abdi, cukai-cukai yang tinggi dikenakan ke atasmu?

Tidak cukup di situ Allah SWT membinasakan mu apabila Rom menjajah pula selepas itu. Negara Palestin telah dimasukkan di bawah negaramu. Pada tahun 70 Masihi, bangsamu terus melakukan pemberontakan ke atas penjajah bangsamu iaitu Rom. Namun, pemberontakan yang kamu lakukan menemui jalan buntu. Akibatnya Rom telah mengeluarkan arahan kepada gabenornya di situ yang bernama Titus untuk membakar rumah-rumah ibadatmu dan membunuh kebanyakan bangsamu dan menjual yang lainnya sehagai hamba. Lupakah engkau akan susur galurmu yang suram itu?

Kemudian, apabila Nabi Muhammad SAW berhijrah ke Madinah, bangsamu telah menyusun beberapa konspirasi jahat ke atas Islam. Akibatnya, pelbagai tindakan tegas telah dikenakan terhadap bangsamu sehingga membawa kepada pembunuhan beramai-ramai bangsamu dan pengusiran keluar dari negara Islam Madinah.

Kemudian di akhir kurun ke 13, penindasan ke atas bangsamu mu masih berterusan. Pada kali ini negara Eropah pula yang bertindak menekan bangsamu. Sejarah telah menunjukkan bahawa bangsamu iaitu bangsa yahudi yang engkau agung-agungkan itu pernah dibunuh di Sepanyol dan Portugal. Bahkan kepercayaan agama Kristian lama beranggapan bahawa menekan bangsamu adalah melambangkan keimanan yang sebenarnya.

Akhirnya, bangsamu mencari perlindungan di Andalus. Pemimpin-pemimpin Islam di Andalus pada waktu itu memberi perlindungan politik kepada bangsamu. Lupakah engkau??. Namun panas yang disangka sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari. Nikmat perlindungan rupa-rupanya tidak lama. Penganut-penganut Kristian telah berjaya menundukkan kuasa Islam di Andalus. Sekali lagi penyembelihan orang-orang Yahudi berlaku secara beramai-ramai. Mereka di halau keluar dari bandar-bandar seperti Balensia, Qordova, Gibraltar, Barcelona dan juga dari tempat-tempat lain. Seorang paderi besar Katolik di situ yang bernama Hernando Martins telah menyampaikan ucapan anti Yahudi dan mengarahkan agar unsur-unsur termasuk penganutnya dihapuskan. Lupakah engkau wahai israel?? Islam pernah menyelamatkanmu, namun sekarang, engkau malah menyeksa penganut agama penyelamat nenek moyangmu!! Malah, engkau bersekongkol pula dengan pembunuh nenek moyangmu. Bodoh! Alangkah bodohnya engkau!!

Akhirnya, Peperangan Salib telah meletus di Andalus dan kebanyakan bangsamu dihapuskan. Ramai dari kalangan mereka telah dipaksa memeluk Kristian dan dalam tempoh kurang dari 3 bulan, setiap individu yang enggan masuk Kristian akan dihalau ke tempat lain luar dari Andalus. Sesiapa yang melanggar perintah akan dihukum bunuh. Ini adalah pekerjaan kronimu kini wahai Israel... butakah engkau??

Bukan itu saja, Di England, King Edwaard telah menghalau bangsamu beramai-ramai pada tahun 1290. Kemudia di Perancis, King Phillip telah menghalau bangsamu dari Perancis pada tahun 1306. Menurut fakta sejarah, Raja Phillip kemudiannva telah membenarkan sebahagian daripada bangsamu untuk pulang ke Perancis selepas itu, tetapi keputusan diambil untuk menghalau semula mereka pada tahun 1394. Kenapa? Nantilah ana perjelaskan kenapa.. Kemudian di Hungary, bangsamu telah dibuang negara beramai-ramai. Tetapi bangsamu memberanikan diri pulang semula sebelum dihalau kembali pada tahun 1582. Di Belgium pula, bangsamu dihalau beramai-ramai pada tahun 1370. Di negara Czechoslovakia pula, bangsamu dihalau pada tahun 1380 namun kembali semula untuk bermastautin pada tahun 1592.

Namun, malang sekali pada tahun 1744, bangsamu sekali lagi dihalau oleh Queen Maria Theressa. Di negara Austria pula, Raja Bright ke-5 telah menghalau bansamu dari negara itu pada tahun 1420. Di Holland, bangsamu sekali lagi dihalau dari Outricht pada tahun 1444 dan kemudian di Itali pula bangsamu dihalau dari Napoli dan Sardina pada tahun 1551. Di Jerman, golongan Yahudi dihambat dari Bavaria pada tahun 1551kemudian telah berlaku penindasan secara berterusan ke atas bangsamu oleh masyarakat berfahaman Nazi. Beratus ribu bangsamu telah terkorban dalam keganasan itu. Di Rusia pula, rakyat tempatan telah berkerjasama menghalau orang-orang Yahudiiaitu bangsamu pada tahun 1510. Bangsamu beransur-ansur pulang selepas itu dengan harapan penduduk tempatan telah memaafkan mereka. Namun begitu, tekanan masih berterusan sehingga tentera Rusia turut masuk campur untuk menyembelih mereka beramai-ramai di Ukraine sepanjang tahun 1919. Betapa lemah susur galur bangsamu ini..

Kenapa bangsamu ditindas???

Kerana sikap sombong dan tidak setia bangsamu pada perjuangan. Bangsamu tidak pernah kenal erti berterima kasih. Walaupun hanya menumpang di negara orang, perangai bangsamu tidak ubah seperti tuan yang memeras dan menganiaya golongan peribumi sesebuah negara itu. Kemahiran berniaga telah menjadikanmu golongan Yahudi sombong dan tidak berperikemanusiaan. Kau kufur kepada nikmat yang Allah berikan padamu!!

Namun, dengan sedikit kebijaksanaan yang telah Allah berikan kepada kaum mu ini, bangsamu menubuhkan Persatuan Freemason Antarabangsa bagi mengelakkan pupusnya spesis Yahudi dari persada dunia.

Dengan takdir Allah SWT juga, bangsamu berjaya menakluk Palestin dengan restu gerakan Kristian sedunia dan bantuan mereka. Perkara ini berlaku dalam keadaan orang-umat Islam terutamanya masyarakat Arab sedang lalai. Persoalannya, sampai bilakah bangsamu ini akan berjaya mendominasi negara yang kecil itu. Bangsamu perlu berwaspada kepada kami umat-umat islam yang sentiasa akan mengenang permusuhan antara kita. Selagi engkau berpegang pada agamamu, maka Bagimu agamamu dan bagiku agamaku. Kita akan terus bermusuh! Masa jua yang akan menentukan segala-galanya.

Wahai bangsa yang malang, inilah janji Allah:

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi".
-Hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim-

Ingatlah bangsa yang malang! Janji Allah pasti tiba.

No comments: