Tuesday, April 28, 2009

TAG dari Lin

Lagi aku kena TAG. Kali ni dari Lin pula. Hm... suka betul men'tag' aku. Anyway, thanks. Sebenarnya, banyak lagi hutang TAG dari, Shimawar n Mrs. Ambuyat yang aku belum buat. Macam malas pula "menyelongkar" blog2 mereka. Huhu~... Sudah tentu sukar mencari TAG2 yang mereka bagi berkurun lama dulu. Mesti telah ditimbun dengan entri2 mereka yang baru. Apatah lagi cik Shimawar yang rajin berblog. hihi....

Ni soalan2 yang perlu aku jawab ea Lin? hihi...

1)Anda lebih suka karipap sardin atau karipap kentang?
Lebih suka karipap kentang sebab, karipap sardin ada bawang. Oh no!! Aku tidak suka bawang!!

2)Anda suka air kelapa atau air tebu?
Kelapa. x sabarnya balik kampung... balik rumah nanti, boleh minum air kelapa yang fresh gitu... depan rumah ja. Hihi~

3)Apa pandangan anda mengenai isu jerawat tumbuh selepas makan kacang?
Nonsense!. Hihi~. Well, ini pandangan aku sebagai "penggemar tegar" kacang. Hihi~. xtau la orang lain, tapi aku, makan kacang atau tidak, tetap naik jerawat. Apa kes?

4)Anda paling tertarik dengan lelaki/perempuan yang macam mana?
Yang sedar dirinya tidak sempurna.

SOALAN YANG MEMERLUKAN ANDA BERFIKIR DENGAN LEBIH MENDALAM
1)Andaikan ada org yang menghina ahli keluarga anda.
Biarkan saja... Dah penat, pandai la dia diam sendiri. Anggap saja mereka seperti debu-debu yang berterbangan. Bila angi bertiup, hilanglah debu. Hihi~~

2)Adakah anda akan tolong kawan anda yang dalam kesusahan walaupun dia pernah khianati anda?
Entah. Aku tidak pernah merasainya. Alhamdulillah... Tapi, mungkin juga aku akan tolong. Susah la... empati terlalu tinggi. Eheks!

3)Andaikan besok hari terakhir anda hidup. apakah perkara yang anda ingin buat sebelum mati?
Bagaimana ya keadaannya, jika kita tahu bila waktunya kita akan mati??. Maaf sebab tidak menjawab soalan. Cuma, aku tidak tahu jawapannya.

4)Adakah anda akan pilih orang yang anda cintai atau orang yang anda sayangi sebagai pasangan hidup?
Kalau cinta, of coz la sayang tu ada... hihihi~~. Jadi, mungkinlah, aku memilih org yang aku cintai. Huhu~~.. Dan, alkisahnya... menurut Imam Bukhari dan Muslim, Seseorang akan bersama orang yang ia cintai. Jadi, aku harap, aku tidak tersalah menyalurkan rasa cinta kepada orang yang salah. Hm.... bahasa perasaan ini terlalu sukar untuk diterjemahkan kepada gelombang-gelombang akustik yang bermakna. Hm...

5)Apakah yang membuatkan anda bersemangat untuk hidup sampai sekarang?
Semuanya kerana DIA. Allah yang satu.

6)Andaikan masa dapat diputarkan balik, apakah yang ingin anda betulkan?
Betulkan semua kesilapan. Haha~ Tapi, semua itu tidak akan berlaku sebab, semalam dan esok bukan milik kita. Hm..

7)Adakah anda akan give up jika perkara yang anda lakukan asyik gagal.
Aku akan give up dan mula memikirkan mungkin aku mempunyai rezeki yang lebih baik daripada ini. Tolong bagi pendapat, adakah bagus aku berfikiran begini? oh!

8)Apakah anda akan memaafkan orang yang telah merosakkan kehidupan dan kerjaya anda?
Tengoklah jenis kerosakan yang dialami. hihihi~

9)Andaikan kawan anda menghidap penyakit berjangkit, adakah anda akan masih berkawan dengan dia?
Aiman tak kisah

10)Sesetengah orang mengatakan budak2 amatlah menyusahkan. Apakah pandangan anda?
Jangan la kata "menyusahkan..."... gunakan perkataan yang lebih sopan agar mereka tidak tersinggung seperti "budak-budak bijak" sambil membelai rambut mereka walaupun pada masa itu, mereka sedang menarik tudung anda, atau sengaja mengotorkan baju anda dengan aiskrim coklat... kata-kata itu doa. ingat tu. heheh....

No comments: